Advertoriale

În rândul specialiștilor SEO se vorbește mult despre advertoriale. Am putea spune că, cel puțin în țara noastră, ele reprezintă elementul de bază pentru orice strategie profesională de optimizare. Dar ce sunt concret advertorialele și care este rolul lor?

 

Ce este un advertorial?

 

Un advertorial poate fi un articol, o pagină a unui website sau un videoclip gândit în așa fel încât obiectivul său să pară pur și simplu informarea maselor sau a unui anumit grup țintă, dar în realitate să fie o reclamă îmbrăcată frumos.

 

Asta nu înseamnă că advertorialele nu sunt totuși pline de informații folositoare. Ba dimpotrivă! Pentru a convinge un public cât mai mare să le acorde atenție, advertorialele sunt pline ochi cu informații care mai de care mai prețioase.

Însă indiferent de conținutul lor, aceste materiale pot fi identificate foarte ușor ca advertoriale deoarece promovează un anumit produs sau serviciu și, pe deasupra, în cadrul celor mai mari publicații de pe internet sunt etichetate ca: publicitate.

Cuvântul advertorial combină două idei distincte. Pe de-o parte, așa cum am spus și în rândurile de mai sus, el este un tip de reclamă – advertisment, fără a-și neglija totuși natura de editorial.

 

Înțelegerea advertorialelor

 

Advertorialele diferă puțin de reclamele tradiționale în sensul că ele nu se bazează pe slogane atractive, modele în bikini sau muzică veselă. Ca să atragă publicul, advertorialele conțin informații prețioase fără însă a respecta regulile stricte ale articolelor jurnalistice.

 

Deoarece advertorialele oferă informații interesante și utile, cititorii sunt foarte atenți atunci când le citesc și se concentrează mai mult asupra lor decât asupra publicității clasice. În plus, în funcție de tipul lor, advertorialele mai au avantajul că oferă cititorilor multe informații despre un anumit produs sau serviciu, exemplificând lucrurile prezentate prin imagini și videoclipuri.

 

Lucruri de care să ții cont atunci când vine vorba de advertoriale

 

Așa cum este cazul și materialelor publicitare clasice și când vine vorba de advertoriale trebuie să te asiguri că sunt realizate într-un ton potrivit pentru audiența căreia se adresează. Astfel, un advertorial care apare într-o revistă de business sau știință va avea un ton complet diferit de unul publicat într-un tabloid sau o revistă pentru femei.

În general, pentru a se camufla cât mai bine, advertorialele imită tonul folosit în celelalte articole postate într-o anumită publicație și cele mai eficiente dintre ele sunt scrise sub formă de poveste, astfel încât cititorii să se identifice mai ușor cu autorul lor.

 

Conținut sponsorizat versus advertorial

 

Conținutul sponsorizat nu este același lucru cu conținutul unui advertorial. Cele mai multe publicații și programe acceptă să facă publicitate pentru a fi capabile să-și susțină proiectele.

Cei care vor să-și facă publicitate sponsorizează anumite programe cu care doresc ca imaginea firmei lor să fie asociată, dar nu au nicio influență asupra conținutului programelor respective. Pe de altă parte, când vine vorba de advertoriale, doritorii de publicitate își pot compune singuri textul, să plătească unei anumite publicații pentru publicarea sa și apoi doar să-l dea la publicat, având un control total asupra conținutului advertorialului lor.

 

Pentru a nu produce confuzie în rândul consumatorilor, autoritățile cer publicațiilor să eticheteze ca atare conținutul plătit sau advertorialele.

Crește vizibilitatea afacerii